Summa sidvisningar

tisdag 1 november 2016

Sover som en prinsessa 132/365.......

November enligt Bondepraktikan:
"Iskalla fötter på fullväxt folk, i varma rum om vintern, är alltid tecken på snö"

Då tycker jag att det är ett rent under att det inte snöar oftare, mina fötter "fryser" alltid :)

November
Det svenska namnet är vintermånad.
Linnés namn är slasktid.


Den 30 november kan man förebåda julens väder.
"Om Anders braskar, skall julen slaska".
Man kunde även spå om hela vinterns väder denna dag.
"Om stubben bär hatt (snö) Andersmässenatt, är vintern satt och står sig till Vaffenatt (Vårfru natt)"
Enligt denna ramsa skulle vintern alltså bestå ända fram till Maria bebådelsedag om marken var snötäckt den 30 november.

Ja, då får vi väl se hur vintern blir :D

*

Jag är så himla glad för den sömn jag får nu efter mina nattpass.
Slutade ju dricka kaffe på morgonen vilket resulterade i att jag inte vaknar och behöver gå på toa ca 1 tim efter att jag somnat.
Nu sover jag sällan mindre än 6 tim innan jag vaknar första gången, och då lyckas jag ofta somna om en stund till :D

Detta i sin tur har resulterat i att jag orkar träna när jag vaknar, vilket jag aldrig har orkat tidigare.
Det är liksom en "win-win" grej :D

Drog som sagt var iväg på gymmet idag, vädret var ju så trist så jag ides inte ta någon fotopromenad.
Det blev lite löpning och styrka.
Passade även på att byta upp mig till guldkortet och förlänga mitt årsabonnemang.



Imorgon får det bli en promenad, med eller utan kamera.
Vakar av och därför sover jag inte så länge, så det är ju iaf ljust då, vilket det inte var när jag vaknade idag.

Nu återstår bara att göra sig nattklar och invänta avgång mot jobbet :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar