Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2016

It´s a keeper 155/365......

Ännu en bok av Martina Haag är utläst 😊

Detta är absolut en bok jag ska spara (brukar annars ge bort det böcker jag har läst) för den gav så otroligt många bra tips!!
Jag är ju redan en "springare", men har haft svårt att ta mig framåt i år, inte lyckats springa milen, vilket jag gjorde vid flera tillfällen i fjol, utan problem, och med bättre tid för varje gång.
Peppande och humoristiskt guidas man genom med- och motgångar och en runda i spåret känns otroligt lockande, det kliar i mina ben.....jag vill ut och springa på stört 😀

Något som jag fick insikt över när jag läste denna bok, det var att inte fokusera på min tid (snittiden) som jag har gjort.
När man har sprungit  på en tid som känns bra, vill man ju givetvis bli bättre nästa gång, men då krävs det ju oxå att man inte går ut för hårt från början.
Detta är egentligen saker som jag redan vet, men jag har inte levt som jag har lärt, utan försökt att både springa fort och långt på samma gång...det funkar ju inte, det har jag ju redan bevisat för mig själv.
Kanske funkade min löpning så bra förra året eftersom jag gick på Winmore och fick hjälp till att förbättra mig, i är har jag fått klara mig själv.
Har anmält mig till Winmore igen, men inte fått någon plats ännu.
Förmodligen blir det efter årsskiftet och till nästa sommar kanske allt funkar igen, tills dess så blir det hårdträning på gymmet, både styrka och kondition 😊

*

Har nu även sökt fram nästa bok som jag skall plöja igenom.
Denna gång blir det en spännande bok av en fd Boden tjej.

*
Hur har min dag sett ut i övrigt då?
Jo, jag sov väldigt dåligt, vilket jag visste att jag skulle göra.
Kände redan igår att jag hade kommit ur balans (kanske pga av för många nätter) och då brukar sömnen svaja.
Men jag klev upp, om än lite omtöcknad, och hade städning på chemat.
Men inte kan man ju städa när vädret är så fint 😊
Så jag klädde på mig och gick ut på promenad ist.

Och som jag misstänkte så fanns städningen kvar när jag kom hem 😁
Men nu har jag städat klart och håller just nu på med tvässtugan.
Sen är det bara lite saker att bära ner i förrådet så är allt klart och jag kan sätta mig på baken och njuta. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar