Summa sidvisningar

torsdag 1 december 2016

Den 12:e månaden 162/365..........

Det är 1 december....året lider mot sitt slut....vart har tiden tagit vägen och vad har man gjort medans tiden försvann?!
Tänkt vad svårt det är att minnas allt man har gjort.
Man tycker kanske att man inte har gjort något alls, men vid djupare eftertanke så ser man ju att man har gjort jättemycket.
Kanske bara små saker, men dock....
Man kanske har förändrat ett litet beteende, det märks ju knappt, men tänker man efter hur det var innan så förstår man ju att det egentligen kan vara en ganska stor förändring.
När alla dessa "små" saker läggs ihop, så kan det i slutända vara väldigt mycket som har hänt under den gångna tiden 😊

Samtidigt så kan det ha skett förändringar som man inte rår över, men de märks och det känns 😔
Man kan kanske inte göra något åt dem, man måste helt enkelt finna sig i förändringen.




Om jag kunde så skulle jag förändra vissa saker, men jag kan inte hur gärna jag än vill.
Jag får ge mig till tåls och hoppas på det bästa.

Det har varit ett tufft år, på många sätt, men det har även varit ett bra år.
Jag har bla bytt jobb, mot min stora förtvivlan, men det löste sig till det bästa och i dagsläge så skulle jag inte vilja byta bort det jobb jag har nu.
Det kändes väldigt länge som att jag rodde en båt med hål i....jag öste för allt vad jag var värd, men var ändå påväg att sjunka.....men nu har jag huvudet över vattenytan igen 😊
Jag tänker använda mig av den där väl använda klyschan....."Jag har lärt mig så mycket om mig själv".
Och det har jag verkligen!!!!
Jag vet absolut vem jag är, vad jag vill, vad jag står för och vad jag är beredd att kämpa för......och jag gör det!!
Med blod, svett och tårar.


Denna dag har för mig börjat som så många andra dagar...gymmet.
Var i valet och kvalet ang en promenad eftersom vädret var så fint, men jag bestämde mig för att jag skulle skippa det och bara ta det lugnt, ska ju jobba i natt och 3 nätter till.
Har haft äldsta sonen på middag 💗
Det blev en hel del prat om den kommande Barcelonaresan som vi snart drar iväg på.
Dessa 2 sista timmar, innan jobbet kallar, ska jag ägna mig åt att läsa lite.
Har köpte en bok om Barcelona idag och tänkte kolla lite vad som erbjuds där borta 😀

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll!!

"All of these lines across my face, tell you a story of who I am.......
//Brandi Carlie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar