Summa sidvisningar

fredag 30 december 2016

Det lider mot sitt slut 189/365........

Året 2016 lider mot sitt slut.
Tack och lov för det!!!
Detta har varit ett sjukt jobbigt år på många sätt, nu räcker det!!
Det har bestått av så många personliga kriser pga familjeangelägenheter som har skapat sådan sorg som jag inte trodde var möjlig 😪
Jag var även tvungen att gå från det fasta jobb jag efter många år äntligen fick, av en anledning som jag själv inte rådde för.
Jag har vid flera tillfällen tänkt att "Nu kan det inte bli värre", men jo du, det kunde det.


Hur kan det komma sig att man finner styrkan varje gång något nytt inträffar??
Man (läs jag) är ju vid varje tillfälle mer än redo att ge upp, men man orkar ännu en gång resa sig.
Jag har under detta år blivit väldigt introvert, jag har helt enkelt inte orkat umgås med människor på samma sätt som jag gjorde tidigare.
Kanske bottnar det i en rädsla att bli sårad?
Att bli besviken?
Jag vet faktiskt inte.
Men en sak vet jag iaf.
Jag har inte längre ork/lust att omge mig, eller umgås, med människor som inte tillför mig något.
Jag har inte längre ork/kraft att kallprat med människor om ytliga saker.
Och som det citat som jag har delat på FB vid några tillfällen säger:
"Hur kan människor fejka en hel relation, jag kan inte ens fejka ett hej".
Och så är det verkligen!!
Jag kan inte längre låtsas och "ljuga" bara för att det skulle låta bättre/bli bättre, eller av artighet.
Numera så säger jag precis vad jag tycker och tänker, om jag över huvud taget ids säga något alls....jag kanske bara går därifrån.


Jag får många gånger känslan av att jag är "obekväm" för många, bara för att jag inte tiger när det är något som jag inte gillar.
Jag ifrågasätter allt, diskuterar gärna....men jag vill ha "bevis" på det du försöker övertyga  mig om, jag "köper" inte ditt svar bara för att du påstår att det är så!!!


Självklart har det även hänt trevliga saker detta år....mina resor (Prag, Arvidsjaur, Barcelona) till nya ställen bla.
Mitt nya jobb, som jag trivs så himla bra på!!
Att jag inte har en endaste sjukdag även om kroppen har klagat högljutt ibland.
Att jag har hittat ovärderlig vänskap hos några få personer 💗

Så min önskan nu inför 2017 är "mer kärlek åt folket" (läs mig) och att det åtminstone lugnar ner sig lite så man hinner andas ut ordentligt mellan allt "sorgearbete".

Det är väl ändå inte för mycket begärt?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar