Summa sidvisningar

lördag 24 december 2016

I all enkelhet 184/365....

Väldigt många statusar på Fb handlar om julförberedelser av alla dess slag.
Det bakas, lagas mat, pyntas, julklappar slås in....ja, allt det som hör julen till.
Själv önskar jag bara att denna helg ska vara över.
Det är otroligt många år sen jag såg fram emot denna högtid....numer gör den bara mig ledsen och less.

Min julklapp, den enda jag vill ha och säkerligen får (nä förresten, Barcelonaresan var en julklapp 💗), är den snö som just nu faller utanför mitt fönster....jag hoppas att det vräker ner hela dagen, och gärna i flera dagar, så allt blir så där vitt och fluffigt.

Ja, det är väl bara till att sätta igång med att fixa allt inför idag...julbord blir det självklart även hos mig, men en lättare variant.
Sen, när allt firande är över och det blir kväll, då får "Tomten är far till alla barnen" stå för underhållningen...en självklar tradition i mitt enkla julfirande 😀

Nu vaknade precis minstingen och kom upp och gav mig en julkram, det blir nog en bra dag trots allt 💗


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar