Summa sidvisningar

tisdag 6 december 2016

Ibland undrar jag 167/365.......

Ibland undrar jag hur människor tänker...eller om de överhuvudtaget gör det?!

Åhléns har en Lucia-kampanj där en mörkhyad liten pojke är lucia.
Denna bild väckte alla nättroll och rasister till liv 😡
Kommentarsfältet svämmade över av alla de kränkningar och hat som går att finna...men givetvis var det mycket kärlek där oxå 💗
Pojkens föräldrar valde att hoppa av denna kampanj och vädjade till Åhlens om att ta bort bilden...vilket de gjorde.
Men vad gör då människorna?!
Jo, de sprider denna bild IGEN för att visa sin empati/sympati.
Varför?!
Pojkens föräldrar vill ju inte att denna bild skall kommenteras mera...respektera!!!!
Jag vet att det är av ren välvilja som denna bild nu sprids....men tänk på denna familj som har fått utstå så mycket hat och som inte vill att bilden skall cirkulera mera, tänk på pojken!!!
Sprid istället de tidningsartiklar/inlägg på Instagram/inlägg på Twitter/inlägg på FB av div olika kändisar (vuxna) som tar ställning till mångfald....de artiklarna är väl värda att spridas!!!


För övrig så har min dag bestått av mycket irritation och "sorg" 😔
Jag har läst mycket tidningar på nätet idag, både lokalt och utanför zoonen.
Det har hänt så mycket de senaste dagarna...olyckor med svårt skadade och med dödlig utgång.
Jag har även läst annat som gjort mig irriterad.....bla rasistiska åsikter.
Läste även en sak på FB, en artikel från 2010 ,som någon hade delat, (!!!!!) som handlade om en förändring inom försäkringskassan.
Jag ids inte ens skriva vad den handlade om, det enda jag tänkte på var
KÄLLKRITIK, KÄLLKRITIK, KÄLLKRITIK!!!!!!
Jag blir rabiat när folk delar artiklar från "sekelskiftet" och drar igång något som faktiskt redan har skett, något som vi faktiskt lever i/med just nu.
Folk ids inte kolla upp vad som står, utan börjar "spy galla" över informationen och delar den gärna vidare sen....för att "hjälpa till" att informera andra 😖
Skärp er!!!!!!!
Kolla alltid upp vad det är ni delar!!!!

Sådär ja!!!
Nu har jag sagt lite om vad jag tycker 😊
Nu kan jag ju berätta att min morgonen började på gymmet....as usual 😀
Det blev lite löpning och ett pass för överkroppen.
Hade sen tänkt vara lat och stanna inne pga kylan, men det gick ju inte när det var så vackert ute.
Så efter att ha fått i mig lite lunch så blev det en kortare promenad i bitande kyla.
Innan jag var hemma igen så trodde jag faktiskt att jag hade förfrusit vissa delar av ansiktet, men det var bara lite "bitningar" i skinnet som hade uppstått 😀





Imorgon ska det åter igen bli mycket varmare.
Då ska jag passa på att ta en lång promenad 👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar