Summa sidvisningar

söndag 31 mars 2019

Får jag lov att bjuda på......


Idag har jag vilodag från träningen då gårdagens 12 km i motvind fick min pulsklocka att signalera på 36 tim vila.
När klockan säger så, då lyder man.....det är sen gammalt 😀

Numera bakar jag aldrig, till ungarnas stora förtret.
Mitt svar har alltid varit: Men ni äter ju bara upp det 😂

Men plötsligt händer det!!!
Nu har jag ju iofs inte bakat några sliskiga bakverk, nej då.
Jag har bakat proteinrika "mellanmålsbollar" att äta när man blir lite sugen på något gott, eller varför inte efter ett träningspass.


Detta behövs: 
1 mosad banan
1 skopa proteinpulver
Lite kakao efter behag
1 dryg msk jordnötssmör (kan uteslutas)
1 dryg msk proteinella (kan uteslutas)
ca 3 1/5 dl fullkornshavregryn (börja smått och öka på tills du hittar en bra konsistens)

Rör ihop till en smet, rulla små bollar och rulla sen dessa i kokos.
Ställ i kyl/frys
ÄT OCH NJUT!!!!! 😍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar