Summa sidvisningar

torsdag 4 april 2019

Nu är jag arg, riktigt förbannad faktiskt.......

Jag har precis sett "Uppdrag granskning" om könskorrigering, eller rättare sagt de som ångrar sitt beslut!!!
Åter igen skall det skyllas på sjukvården, de borde tydligen ha sagt nej från början.
Ja, det borde de nog ha gjort med tanke på att vissa av dessa ungdomar är väldigt unga när de påbörjar sin behandling.

Att "vara född i fel kropp" är inget jag kan relatera till.
Men det är säker jättejobbigt att ha den känslan.
Men hur kan man som tex 14-åring vara så säker på att det är just det som är problemet och att en könskorrigering är den enda vägen ut?!

Hur kan föräldrar till "ovuxna" barn tillåta att detta händer?!
I alla andra avseenden så är ju barnet omyndigt tills de är 18 år och det är vi föräldrar som måste ta de avgörande besluten.

Hur kan man, flera år efter korrigeringen, ångra sitt beslut och då skylla på sjukvården?!

Dessa människor har ett önskemål om att byta kön.
De får hjälp med detta.
Det slutar med att de ångrar sig och nu måste någon (inte de själva eller föräldrarna) ta på sig skulden.
WHY?!

Jag fattar ingenting!!!
Detta gör mig så jävla upprörd!!

Du valde själv, du fick din önskan uppfylld.
Du visste vad som gällde.
Lev med det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar