Summa sidvisningar

onsdag 27 mars 2019

Hälsningar från sjukstugan.....



Vaknade i går morse och hade en väldigt tung känsla i kroppen.
Gick till gymmet ändå, men med tunga steg och hela tiden en känsla av att jag nog borde skippa detta.
Planen var att springa intervaller, och det gjorde jag oxå, tills jag var spyfärdig.
Kände mig otroligt trött och blev givetvis lite orolig.
Men jag sänkte tempot och tänkte att det var bättre att springa "sakta" än inte alls.
Efter 35 min hade jag sprungit klart och stapplade ut i omklädningsrummet och la mig ner där.
Efter att ha vilat ett längre tag så kändes det bättre och jag tänkte att jag fortsätter min träning med lite styrka oxå.
Hann bara träna 30 min innan jag insåg fakta: detta funkar inte.

Efter att ha vilat ytterligare en stund hemma så gick jag iväg för att handla.
Stegen var mer eller mindre släpande och jag hade en febrig känsla i kroppen.
Lunch fick jag inte ens i mig och när klockan var 13 så gick jag och la mig för att sova innan nattpasset.
Sov till och från i 3 tim.
Vaknade flera gånger av både hjärtklappning, kramp i benen, toksvettades och en allmän värk i hela kroppen.
Plötsligt blev jag tvärsnorig och huvudet kändes som att det skulle sprängas.
Hur tusan skulle jag orka jobba?!

Till historien hör att i söndags morse när jag kom hem från mitt nattpass så härjade magsjuka här hos oss.
Innan jag gick och la mig så spritade jag alla tänkbara ytor i förhoppning om att detta ej skulle spridas.
Samma sak gjorde jag sen när jag hade sovit klart.
Jag hatar magsjuka och får mer eller mindre panik när den härjar.
Men jag brukar aldrig (väldigt sällan) drabbas av den.
När jag blir smittad (ca 8 år sen sist) så brukar jag spy en gång, få hög feber och sen sova i upp till 24 tim.....sen är det över för min del.

Jag förmodar att det är det som har drabbat mig nu.
Ingen aptit, men heller inget illamående, bara en konstig/olustig känsla i kroppen.
Orkade inte alls vara uppe i går efter att jag sjukanmält mig.
Somnade före 18 och vaknade strax före 06 i morse.
Djävulsk huvudvärk och en hemsk ryggvärk.
Lyckades få i mig lite kaffe och en smörgås nu på morgonen så den värsta huvudvärken är borta.

Jag ligger återigen nerbäddad och här lär jag stanna resten av detta dygn, krafterna är som bortblåst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar