Summa sidvisningar

onsdag 6 mars 2019

Årsmål och nya skor......


I fjol sprang jag 1700 km.
Så i år satte jag mitt mål till 1200 km för jag hade bestämt mig för att ta det lite lugnare och träna smartare.
Känslan i slutet av förra året var att jag var "övertränad", kände inte att något hände vad jag än förändrade.
Så min tanke var att vila mer i år och köra mera styrka och teknik.
Men vad hände liksom?!
Det har bara gått 64 dagar och jag har redan sprungit "för mycket", samtidigt som jag har tränat både styrka och teknik.

Men det är ju så fantastiskt härligt att springa/träna så det är svårt att hoppa över ett pass bara för att.
Och mitt gymmande och tekniktränande har ju gett utdelning i form av ökad kadens.
Så jag är ju mer än nöjd!!!!

Men med tanke på det jag redan har hunnit med att springa i år, så undrar jag ju givetvis vart detta årets sprungna km ska sluta 😳

När mina nya löparskor dessutom anlände idag så blir det svårt att motivera sig till att ta det lugnt och vila mer 😀


När jag begav mig ut i morse, efter en fantastisk sovmorgon till kl 08.00 😳, så blev jag lite lurad av solen och temperaturen.
Det blåste såååååå kallt, men tack och lov så valde jag en tjockare jacka då jag såg att det rörde sig i trädgrenarna utanför mitt fönster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar