Summa sidvisningar

tisdag 5 mars 2019

Runners high??......

I morse upplevde jag något som jag aldrig har upplevt tidigare.
Skulle springa ca 2 km på löpbandet som uppvärmning innan jag gymmade.
Glömde byta lista på Spotify så jag hade min intervall-lista (sen gårdagens runda) i öronen.
Den började med lite lugnare musik men "eskalerade" efter ett tag.
Jag höjde tempot, och höjde tempot, och höjde tempot och benen trummade på som aldrig förr!!
Helt plötsligt så dök en sådan underbar känsla upp.
Jag sprang som aldrig förr, jag var inte trött och jag kände mig inte ens andfådd.
Känslan gav mig nästan tårar i ögonen, så stark var den.
Jag svävade fram och fötterna nuddade knappt löpbandet.
Är detta den så kallade Runners high?? (länk för den som ej vet vad detta är)
Det kändes som att jag "gick på något", men jag förmodar att det var kroppens egen "drog" som kickade in med besked.
Efteråt så gick jag bara omkring och skrattade (som en dåre) för mig själv.
Eftersom jag sprang ett intervallpass med korta intervaller igår, och i morgon ska jag springa ett pass med långa intervaller, så ville jag inte springa längre idag, även om känslan var att jag hade kunnat springa såååååååååå mkt längre.


Om du vill ha en bra intervallmusiklista så bjuder jag gärna på min......
Om du klickar på Spotify-ikonen i högra hörnet så öppnas Spotify.


Låtarna har lite olika tempon beroende på vad/hur jag ska springa.
Den börjar lite lugnare för uppvärmningens skull.

Medans jag fortfarande var "hög" så körde jag ett axel/rygg pass.
Även där kunde jag göra förändringar genom att lyfta tyngre/göra fler reps.
Nu så slut i armarna så jag undrar hur jag ens ska kunna hålla i en gaffel idag 😁


Jag hoppas att denna känsla dyker upp igen någon gång.
Men om så icke är faller så är det en känsla jag kommer att tänka på när det någon gång går tungt i träningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar