Summa sidvisningar

lördag 23 mars 2019

1-års dag och veckan som gått.....


Jag springer vidare mot nya mål 😊
Efter mitt PB med 52 min på milen, så hade jag tänkt träna inför en halvmara, men valde ett annat koncept.
Nu tränar jag efter ett upplägg att klara milen på 47 min.
Jag har inga intentioner till att klara det, den som aldrig har sprungit förstår inte hur snabbt man måste springa för att klara den tiden 😨
Men jag har som mål att iaf ta mig under 52 min, klarar jag det så är jag jättenöjd.
Ja, jag är faktiskt nöjd även om jag inte lyckas springa på den tiden 😀
Jag varvar mina pass med korta/snabba intervaller, långa intervaller i ngt lägre tempo och ett distanspass varje vecka.
Däremellan,  dvs de andra dagarna under veckan, då springer jag bara för att det är så kul 😁
Och givetvis så fortsätter jag att gymma.
För att bli en bra/snabb löpare så behöver man ha en stark kropp!!!


I ur och skur.




Och med snö på tvären.





Dagens runda (denna sista bild) var nog den tyngsta jag sprungit utomhus denna vinter!!!
Otrolig motvind åt ena hållet, fruktansvärd medvind åt andra hållet 😲
Dagens värme/temp/vind har luckrat upp snön/isen på cykelbanorna, så varje steg jag tog trampade jag igenom.
Både fötter och ben var dyngsura redan från start......men den ger bra träning 🙏

I tisdags så fyllde mitt barnbarn Freja 1 år 💗
Hon var krasslig i feber och förkylning, men självklart blev hon firad iaf.





4 generationer 💗

Av mig och sina morbröder fick hon en lära-gå-bil som hon gillade 💗



Hon har börjat ta sina första stapplande steg, så snart är det full rulle där 😍

Mitt liv fortsätter som det har gjort ett bra tag.....jobb, böcker, serier och träning.
Har även endel facklig utbildning på agendan.
Spännande tycker jag, även om det vissa veckor är tungt då jag har utbildningen på mina ledig dagar, men det är så det är.

Just nu läser jag en bok om förintelsen.



Jag undrar hur många böcker jag plöjer igenom på ett år, det måste jag nog försöka räkna ut snart 😏
Dessutom undrar jag hur många serier jag ser på ett år......det är MÅÅÅÅÅÅÅNGA det, men jag har ju den möjligheten iom mitt nattjobb 😍

Snart är ännu en vecka över, tiden går så fort.
I morgon är det buggkurs igen, sen ett nattpass på det innan den nya veckan börjar.

Men nu ska jag göra mig redo för detta nattpass, so over and out 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar