Summa sidvisningar

onsdag 29 mars 2017

Var är våren?? 288/365....

Jag hade ju tvättat undan mina vinterkläder och ställt undan mina Icebugs, men på morgonpromenaden så åkte de fram igen 😕
-10 C och blankis på väldigt många ställen.

För att det ska kallas för "vår" så ska tempen ligga på plus under 7 dygn, tror jag det är.
Vi har haft plus endast 1 dygn, natten mot "sommartiden", så än är det inte vår hos oss.

Det finns inga fina vårtecken, "what so ever", att fota.
Så jag kröp ner under bron vid Bodån idag, det var det mest spännande jag lyckades med 😁

Nåja, det är ganska kyligt och isigt, men solen skiner ju trots allt 😎

Jag längtar väldigt mycket tills det blir bättre före på vägarna och tempen blir mildare.
Just nu promenerar jag bara för att vara ute en stund, inget annat.
Så det blir, med mina mått mätt, knappt någon sträcka alls.

Jag håller ju på att spara ut mitt hår igen, så det sista 3 ggr har jag klipp mig med 3 mån mellanrum....och idag var det dags igen 😊

Så himla skönt att slippa håret som lägger sig över glasögonen!!
Det ska få växa tills jag har bestämt mig för vilken frisyr jag vill ha.

Dagens middag blev enkel, men god.
Panerad torsk, potatis och remouladsås 😋

Efter att allt är undanplockat och diskat, så lägger jag mig i soffan och inväntar Sveriges Mästerkock och Rebecka Martinsson.

Ha en trevlig afton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar