Summa sidvisningar

lördag 4 mars 2017

Jag missade solen 253/365...

Efter ett löppass tidigt i morse, så gick jag hem för att byta till torra kläder, åt lite och gick sen ut på promenad.


Vädret var lite växlande.
Ganska så mulet, men solen visade sig lite svagt bakom molnen.
Hann gå över Trångforsbron, förbi Hampis och var nästan framme vid Hedenbron när himlen öppnade sig och det var som att gå in i ett mjölkpaket!!!
Snön vräkte ner och det var alldeles vitt i luften.
Hade svårt att se något överhuvudtaget, kunde inte titta neråt eftersom alla konturer saknades i den vita snön.
Kände att jag höll på att få ögonmigrän då jag var tvungen att anstränga ögonen så mycket.
Fortsatte att söka mig framåt och var tvungen att titta åt sidan hela tiden för att hålla fokus på hus mm så att jag såg några konturer....jättejobbigt för ögonen.
Väl framme vid dammbron så hade snöandet avtagit nästan helt.
Såg att himlen började ljusna och tänkte att det kommer att bli sol i em.
Kom hem, satte mig och åt lunch och då sprack himlen upp i ett stort leende och solen visade sig!!
Tyvärr kunde jag inte gå ut mera då jag ville se 3 milen och sen ha sönerna på middag.
Jag får vänta tills i morgon då det åter igen lovas underbart väder 😊

3-milen...ja, vad ska man säga om den 😕
Jag var så arg och jag svor och skrek så det är ett under att ingen plingade på min dörr och frågade vad jag höll på med.
Fan, vilken besvikelse 😞
Enda trösten är ju att hon gjorde sitt bästa!!

Dagens middag blev den traditionella rätten....Tacos 😋

Nu är det nog dags att plocka fram boken och läsa slut på den, inte många sidor kvar.
Sen tror jag att jag bäddar ner mig och inväntar morgondagen.

Ha en härlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar