Summa sidvisningar

onsdag 8 mars 2017

En evig väntan 267/365....

Idag var det tvättstugedag.
Passar ju bra då vädret var så tråkigt.
Gick ner till tvättstugan efter 06.30, då strömmen brukar slå på runt 06.40......
men inte idag minsann!!!
Satt i 20 min och väntade på att få starta maskinerna, ides inte gå hem och vänta.
Får ju givetvis skylla mig själv att jag gick ner så tidigt, men det har alltid funkat tidigare 😞


Nåja, kl blev 07 och jag startade maskinerna, som skulle ta 50 min.
Gick upp till mig och pysslade på med lite annat.
Gick ner igen så att jag var där när tvätten var skulle vara klar, och den ena maskinen var nästan klar när jag kom ner.
Den började precis att centrifugera och jag blev livrädd!!!
Jag trodde hela maskinen skulle flyga i luften 😨
Nånting var löst i maskinen och det skramlade, dånade och lät värre än jag vet inte vad!!
Allt gick bra iaf och maskinen stod kvar på samma ställe när centrifugeringen var klar 😥

Den andra maskinen visade att det var 1 min kvar av tvättprogrammet så jag satte mig och väntade på att den skulle tömma vattnet och börja centrifugera.
Jag väntade och väntade och väntade (20 min).....hade nog suttit och väntat fortfarande om jag inte hade matat fram programmet till tömning så att jag kunde öppna luckan.
Tvätten var kokhet!!!!
Jag blev åter igen livrädd, denna gång för brand, så jag vågade inte tvätta mer i den maskinen utan ringde min hyresvärd.
Servicekillen var snabbt på plats och när jag kom ner igen så var den "varma" maskinen fixad och den andra var märkt "trasig".
Då var jag tvungen att tvätta om min tvätt igen, var ju inte säker på att den hade tagit in vatten och sköljt överhuvud taget eftersom kläderna var så varma och sköljmedlet var kvar.
Pust, vilket tvättpass!!!!!

Det som gör mig så irriterad är ju att jag ganska så ofta får ringa och felanmäla när jag har tvättid.
Folk går bara därifrån och lämnar allt utan att varken skriva att det är trasigt eller om det (mot förmodan) är felanmält.
Sen står man där med ett berg av tvätt som inte blir tvättat eftersom nånting är trasigt 😡

Resten av dagen har förlöpt "smärtfritt" och utan irritationer 😊

Nu är det dags att fixa sig lite middag och sen ska jag "dra på ett ställe och göra en grej" 😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar