Summa sidvisningar

tisdag 14 mars 2017

Sin egen väg 273/365....


"När du hittar din egen väg tröttnar du aldrig på att gå"
~Unknown~

Apropå egen väg....
Jag har precis läst ut boken "En bluffpilots bekännelse"
som handlar om Thomas Salmes 13 år i luften som flygkapten, utan flygcertifikat.

Jag hade ju hört talas om denna person, men jag hade ingen aning om att han var från Sverige 😦
Första delen av boken handlar om hans egen berättelse ang denna "händelse".
Jag, precis som de flesta andra i denna bok, tänkte: "Wow, hur lyckades han?!"
"Hur kunde det komma sig att det kunde pågå under 13 år?!"

Den andra delen av boken är författarens ord, efter div efterforskningar.
Där får man läsa om en arrogant mytoman, om en historia som skiljer sig ganska mycket från den historia som Thomas själv berättar.
Frågan är ju, vilken historia är den sanna??

Thomas beskriver sig som en "hingst" som får kvinnorna på fall.
Jag var tvungen att Googla om honom för att få se vem han var.....
jag blev djupt besviken!!!!
Han måste ha fångat kvinnornas intresse enbart för att han påstod sig vara pilot.
En sådan "alldaglig" människa han trots allt var (är)!!

Denna intervju är innan boken kom ut.

Straffet han fick var ett rent hån!!!
2000 euro i skadestånd och 1 års flygförbud....fruktansvärt om du frågar mig!!!

*

Vad har jag mera gjort idag då?
Jo, sprungit 😊

Sen så har jag sett en massa playprogram.
Min PT har sagt till på skarpen!!!
Jag måste vila, får inte träna/motionera varje dag (eller flera ggr/dag) 😨
Så det var bara till att lyda då 😊

I morgon blir det inte heller någon träning.
De har ringt från jobbet och behöver folk, så jag ska jobba x-tra på dagen.

Dagens middag blev pastagratäng.

Nu ska jag bara pilla lite navelludd tills det är dags för Farmen.
Sen lägger jag mig nog och påbörjar en ny bok, "Svinalängorna".

Ha en trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar