Summa sidvisningar

torsdag 25 maj 2017

Utflykt 343/365....


Tidigt i morse tog jag och mamma bussen till Luleå för att hälsa på lillebror som flyttat dit, till sin tjej.
Vi klev av mitt i stan och började vår promenad ut mot Bergnäset.
Promenadstråket från Norra Hamn ut mot Gültzaudden är så himla mysig.




Trots att det var relativ tidigt så var det en del folk ute och promenerade, kanske berodde det på det fina vädret?



Ett ställe som dock var folktomt var badstranden på Gültzaudden, där låg det is kvar ännu.



Jag älskar de här staden och den här promenadslingan!!!
Skulle mer än gärna flytta tillbaka till Luleå igen 😀




När vi väl var ute på Bergnäset så var vi ju självklart tvungen att gå förbi det hus där jag växte upp.
Jag har inte varit till detta område sen jag flyttade därifrån som 16-åring.

Högst upp där den vä balkonger är, där bodde jag tills vi flyttade till Boden efter att jag hade gått ut 9:an.
Det var en riktig nostalgitripp att gå genom detta bostadsområde.
Jag kunde, tror jag, räkna upp varje unge som bodde här under samma år som jag.
Kände de flesta eftersom de gick skola med mig.
Ja, gud vilka flashbacks jag fick idag 😊

När vi hade besökt lillebror så gick vi tillbaka mot stan igen, men denna gång valde vi att gå över Varvet och ner mot Södra hamn.





Sista biten gick vi genom stan.



För att slutligen, efter att vi hade fått mat i magen, sätta oss på bussen och börja våran färd hemåt.

En heldag med mamma som var jättetrevlig!!!

Nu är jag ganska trött i huvudet och kroppen och längtar tills jag kan gå och sova.
Imorgon är det uppstigning ännu tidigare eftersom jag ska in och jobba x-tra.

Ha en fin kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar