Summa sidvisningar

fredag 6 oktober 2017

Plikten kallar.....


En arbetshelg står åter igen på agendan.
Men eftersom jag verkligen gillar mitt jobb så har jag inga problem med att gå iväg och jobba helg.
Jag har dessutom alltid gillat att jobba helg, det är så mkt lugnare då.
Inga telefoner som ringer, inga besök som skall bokas in......allt känns bara mera chill när det är helg.
Och dessutom så har jag ju inga andra planer så då kan jag ju lika gärna jobba och tjäna lite pengar (som jag aldrig har tid att göra av med) 😀


Vädret idag har verkligen inte varit något att klaga på, fick ju tom se en liten skymt av solen 😍

Var ner i förrådet på morgonen och sökte fram mina Bungypumpstavar, så det blev en liten lätt promenad idag.


Efter att ha läst några kapitel i boken, "Ät och spring", så fastnade jag för ett stycke som beskriver även mina tankar runt detta med att springa, och varför jag gör det.
Även om Scott Jurek är en löpare av världsklass och jag bara en "vanlig" springare så har vi iaf något gemensamt......insikten om varför vi gör det och kärleken till sporten.

".......Jag hade börjat springa av skäl jag först nyligen hade börjat inse. Som barn sprang jag omkring i skogen och i huset för skojs skull. Som tonåring sprang jag för att hålla mig i form. Senare sprang jag för att finna ro. Jag sprang och fortsatte springa därför att jag hade lärt mig att när man väl hade börjat med något lade man inte av, för i livet - liksom i ultramaraton - måste man fortsätta framåt. Så småningom sprang jag därför att jag hade blivit löpare och min sport gav mig fysisk tillfredsställelse och gjorde att jag slapp tänka på skulder och sjukdom och slapp malande oro över vardagslivet. Jag sprang för att jag började älska andra löpare. Jag sprang för att jag älskade utmaningar och därför att känslan av att nå mållinjen eller fullfölja ett hårt träningslopp är oöverträffad. Och därför att jag som erfaren löpare kunde tala om för andra hur tillfredsställande det är att leva hälsosamt, att röra på min kropp varje dag, att ta mig igenom svårigheter, att äta medvetet, att det som är viktigt är inte hur mycket pengar man tjänar eller var man bor utan hur man LEVER. Jag sprang därför att jag genom att övervinna svårigheterna i ett ultramaratonlopp påminde mig om att jag kunde övervinna livets svårigheter, att det ÄR själva livet att övervinna svårigheter......."

Och med det skrivet så ber jag att få önska er alla en riktigt trevlig kväll!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar