Summa sidvisningar

lördag 21 oktober 2017

En bristvara del 2.....


För drygt 1 år sedan så började jag med Magnesium.
Hade då läst en träningsblogg där Magnesiumbrist var omskrivet.
Utifrån mina egna symtom så förstod jag ju att det var just detta jag led av.

Jag gick till apoteket och bad om råd.
Fick förslag på denna sort som jag har ätit fram tills för ca 2 mån sedan.

Den funkade verkligen superbra på mig!!!!
Min huvudvärk försvann.
Jag sov bättre.
Blev piggare.
Slapp hjärtklappning.
Bättre aptit.
Blev av med mina klimakterievallningar.
Kramper/sendrag försvann helt.

Som jag skrev nyss så har jag ätit dessa fram tills för ca 2 mån sedan när de inte längre fanns att få tag på pga restnotering från leverantören.
Den fanns verkligen ingenstans, varken i butik eller på nätet.
Var utan Magnesium i någon vecka men började känna mig tröttare igen.
Valde då att gå till ett annat apotek och fick denna sort rekommenderad.

Började med denna sort men kände redan efter ett tag att mina symtom återvände.
Fick åter igen vallningar som ledde till sämre sömn.
Huvudvärk.
Sendrag/kramper och nu även hjärtklappning 😔

Trots att båda burkarna innehåller Magnesium, den senare även i lite starkare dos, så är det inte säkert att det hjälper mot just dina (mina) symtom.
Man bör veta lite om de olika Magnesiumsorterna för att välja rätt.

Rekommenderar denna länk om du vill läsa en bra artikel om just de olika Magnesiumpreparaten.


Tack och lov så finns "min" sort återigen att köpa på "mitt" apotek, så nu är det dags att byta och hoppas på att mina symtom försvinner igen 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar