Summa sidvisningar

torsdag 5 oktober 2017

Grått sinne.....


Usch vilket tråkigt väder vi har 😔
Jag är inte den som mår dåligt av hösten och dess mörker, men när det regnar och är surväder så här länge, då blir även jag påverkad.

Dagarna bara flyter på och inte mkt blir gjort.
Tur att jag har jobbet att gå till, annars skulle jag nog stanna inne väldigt mkt.
Vädret just nu gör mig lite håglös.
Ides inte ens gå till gymmet idag, vände bara på mig, drog täcket över huvudet och fortsatte att sova, och det är inte likt mig!!!

Inte förrän nästa vecka verkar det bli lite kallare nätter och solglimtar på dagen, men även en del regn 😕

Vad har jag då roat mig med??
Jo, jag har läst ut boken "Born to run/Jakten på löpningens själ", vilken handlar om att vi människor faktiskt är skapta för att springa.
En mkt intressent bok som gav svar på många av mina funderingar, men även gav mig "svart på vitt" ang den löpteknik som jag har utövat sedan februari 😀
Nu ska jag börja läsa boken "Ät och spring" skriven av Scott Jurek.
Han figurerade även i Born to run, som den ultralöpare han är.
"Ät och spring är Scott Jureks egen berättelse om utvecklingen från soffpotatis till ultramaratonlöpare - med lopp från 42 km till över 20 mil. Han var en av de löpare som reste till Mexiko för att tävla mot tarahumaraindianerna, vilket beskrivs i bästsäljaren Born to run".

Jag har även roat mig lite med att rensa i mina garderober, vilket verkligen behövdes.
Har hunnit med att springa lite, och tyvärr då tappat ett av mina Bismarckarmband i guld, en present från min 30-års dag 😭
Jag hoppas att någon vänlig själ hittar det och lämnar in det till polisen.

Och så äntligen upphörde regnet denna dag 😍
Tog mig en cykeltur runt den löprunda jag gjorde i förrgår, men inget armband hittade jag 😞
Men jag fick iaf lite friskluft och helt plötsligt blev sinnet lite ljusare 😊

Nu återstår bara tvättstugan denna dag, sen blir det inte mkt mer än soffläge för min del.

Ha en trevlig kväll!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar