Summa sidvisningar

måndag 9 oktober 2017

En knasig dröm.....


När jag nu sitter här och tänker på vad jag har drömt idag så skrattar jag lite för mig själv 😀
Men i drömmen skrattade jag inte 😓

Drömmen började med att min äldsta son dansade runt med en (för mig okänd) donna i vårat kök 😏
Han swishade förbi mig och plockade upp en blomsterbukett innan han begav sig mot ytterdörren.
Donnan hade öppnat dörren och stod ute i trapphuset.
Då passade jag på att fråga sonen vem denna donna var, då han faktiskt har en annan tjej.
Med tårar i ögonen så säger han att tjejen hade dumpat honom igår och att han då hade träffat denna nya donna som han skulle flytta ihop med och även fria till denna dag (därför blombuketten).
WHAT?!
Jag börjar givetvis gråta (vaknade sen av att jag grinade) 😢

När jag tittar ut i trapphuset så ser jag att en begravningskrans står lutad mot grannens dörr, tillsammans med massor av blombuketter.
Trapphuset är överfyllt av, till tänderna, uppklädda barn, som är påväg in till grannens lägenhet.
Dock så var ingen av dem ledsen, utan alla sjöng och tjoade.

Går in till mig igen och finner att golvet är täckt av glaserade mandlar som någon har tömt ut 😨
Ingen (upptäcker oxå att min lägenhet är full med människor jag inte känner!!!) har försökt att städa upp detta, utan bara skjutit ihop mina mattor i högar.
Jag tar fram dammsugaren och börjar städa.
Plötsligt så hör jag att dammsugaren låter tystare och tystare, varpå jag vänder mig om för att titta.
Då ser jag att dammsugaren (som har något sorts insug på baksidan) står mot en gardin som givetvis har sugits fast, vilket gör att dammsugaren håller på att bli överhettad, därför detta ljud som blir svagare och svagare.
(Under tiden så har alla dessa människor börjat kliva upp från golvet och trampa runt bland mandlarna som nu bara är ett klet på golvet)
Jag skyndar mig att dra ut sladden och ställer ut dammsugaren på balkongen.
Då ser jag att ett eldklot börjat ta form inuti dammsugarpåsen (hela dammsugaren var genomskinlig) och är påväg att tryckas ut genom slangen.
Fort öppnar jag en lucka upptill på dammsugaren och börjar fylla den med snö (som vi tydligen hade fått).
Slangen färgas under tiden och bli knallröd, för att lite senare börja återgå till normal färg när elden var släckt.
Då lämnar jag dammsugaren som den är, ute på balkongen och konstaterar att där får den stå tills det är dags för vårstädning 😱

Ja, herre gud!!!
Återigen en helt rörig dröm, såna jag brukar drömma när jag har mycket att fundera på i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar