Summa sidvisningar

tisdag 31 oktober 2017

I ett blåsigt Umeå.....


Tidigt i går morse, närmare bestämt 06.16, så satte jag mig på tåget för att åka till Umeå.


En resa jag länge tänkt göra, men hela tiden skjutit upp.
Har inte varit i Björkarnas stad sedan jag var liten, och funderat en del på hur staden kan se ut nu mera.

3 1/2 tim tog resan, fort var det gjort 😊




Vädret i Umeå var strålande, men usch vilka kalla vindar det blåste.
Däremot såg det ut som att vädret varit mildare än hos oss, för det fanns ingen snö alls och i Rådhusparken och nere vid strandpromenaden så blommade det fortfarande 😏

I Vännes, så var det snö på ena sidan av tåget, men på andra sidan var det alldeles grönt, snacka om lokala snöbyar 😀

Jag åkte till Umeå med en förhoppning om att hitta något att fota, men det var dåligt med "motiv" 😔
Lite bilder blev det givetvis men inte alls vad jag hade tänkt mig.



I en av galleriorna så hittade jag denna boktrave i en herrbutik.


Det bästa med resan var att jag kunde beställa mig ett nytt guldarmband.
Fick nämligen ett brev från försäkringsbolaget att jag fick plocka ut en ny bismarcklänk som ersättning för det jag förlorade för ett tag sen.
Tyvärr så fanns inte guldbutikerna som jag kunde välja på här i Boden, men då passade det ju bra att jag skulle till Umeå.
Så om några veckor så får jag mitt nya armband, som ett brev på posten 😊

"Promenaden" igår ser ut att vara gjord av en väldigt förvirrad person.
Eller åtminstone av en som har svårt att bestämma sig 😁


16.11 i går så gick tågresan hemåt, och då var jag mer än less på att vandra runt i staden.
Så skönt att få åka hem och vila benen.



Dagen idag började med sovmorgon 😊
Många timmars sömn har det blivit för jag var dödligt trött igår när jag väl var hemma runt 20.00

När jag hade vaknat till ordentligt, ätit och tagit det riktigt lugnt ett tag, så drog jag på mig träningskläderna och for ut och sprang.


Ganska så kyligt var det, -7C, men med rätt kläder så funkar det bra.

Efter ytterligare några timmars vila så tog jag en promenad tillsammans med Karin.
Drygt 1 mil blev det, men tiden gick fort för det var så trevligt 😊

Nu blir det inte några fler aktiviteter idag.
Soffläge och tv tills det är dags att hoppa i lopplådan.

Ha en trevlig afton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar