Summa sidvisningar

fredag 24 juni 2016

Traditioner 6/365.....

Idag är en dag då många gör det det alltid gör denna dag, det kallas traditioner.
Många åker till samma ställe varje år, eller bjuder hem samma vänner varje år, det är bekvämt.
Likaså gör jag.

Min tradition denna dag är att gå till Norrigården för att vara med på Midsommarfirandet.
Det har jag gjort sen barnen var små.
Det är nära, det är folkligt, det är barnvänligt.

Sen ganska många år tillbaka så går jag utan barn, de skulle inte kunna tänka sig att fira denna dag på detta sättet.

För min del så skulle jag gärna bryta denna tradition och göra något annat, ligga och kolla på film hela dagen är ett alternativ som jag skulle kunna tänka mig (gärna med trevligt sällskap).

Det är inte roligt längre att fira på detta sättet, jag är less helt enkelt, men gör det för att det är en vana.

"Traditionen" detta år ser lite annorlunda ut....helt okey!!
Det enda som är sig likt är att besöka Norrigården.

Någonstans så känns det skönt med en förändring, men samtidigt "konstigt och vemodigt".

Nåja, jag hoppas iaf att detta är det sista året som jag går till Norrigården, nu vill jag bryta mönstrat och skapa nya traditioner!!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar