Summa sidvisningar

måndag 20 juli 2015

Träningsfri dag....

Det känns i kroppen, och knoppen, när träningen uteblir.
Har spenderat 8.5 tim på jobbet, inomhus, utan att göra nåt speciellt.
Tittat ut genom fönstret på det växlande vädret och bara längtat efter friska vindar och lukten av  nyklippt gräs.
Men istället har jag fått lukta på skurmedel och matos.
Men, det är så mitt jobb ser ut och jag ÄLSKAR mitt jobb, en annan dag så är det full rush och man önskar inget annat än en kort stunds vila.
Men nu, såhär på kvällskvisten, så är jag så ofantligt trött och vill bara sova, vilket jag nu snart ska göra.
I morgon är en ny dag och jag hoppas att orken och krafterna har återvänt och att ett träningspass blir genomfört innan jobbet.

"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd-
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr....." //Karin Boye

Nu ska frk Landin krypa ner i lopplådan, läsa lite och samla krafter inför morgondagens förpliktelser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar