Summa sidvisningar

fredag 29 maj 2015

T.G.I.F.......

Efter att ha varit, så gott som, sängliggandes sen i lördags var det idag dags att återgå till jobbet.
Jag hade räknat tapetvåderna här hemma både en och två gånger, och väggarna kröp bara närmare och närmare.....jag kände mig alldeles för frisk och pigg för att vara "sjuk" nå längre.

Cykelturen i morse knäckte det mesta av den ork jag hade....vilket flås!!!!
Har ju knappt rört på mig, än mindre tränat något sen före helgen, så kondisen var verkligen i botten....vad fort det går att försämra den!!

Min andning var värre än en astmatikers när jag väl var framme på jobbet.
Och givetvis drabbades jag av en hostattack from hell!!
Dessvärre inte den enda under denna dag.
Jag hostade så tårarna sprutade och näsan rann som en kran.
Tur att det finns halstabletter och te att ta till hjälp :)

Det är inte bara hostan som har varit jobbig idag, jag har varit så väldigt trött hela dagen.
Trött på ett sätt som jag inte annars brukar vara.
Det märks verkligen att hela kroppen är ur balans.

När jag kom till jobbet så fick jag veta att större delen av personalstyrkan var sjuk.....så det kan bli.

Nåja, jag tänker jobba min helg, tror inte att jag blir friskare av att vara hemma längre.
Måste bara återhämta alla krafter som jag har tappat under den gångna veckan.
Nästa vecka är min sista arbetsvecka innan sommarsemestern, det ska jag väl grejja :)

Fredag idag och givetvis blev det lite "fredagsmys" till middag.
Nu ska jag kolla lite film innan det är dags att lägga sig och läsa sig till sömns.
Ha en härlig afton ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar