Summa sidvisningar

måndag 18 maj 2015

Humöret på topp....

Så kom den då äntligen.....solen!!!!
Vaknade med ett ryck strax efter 05 i morse av att det var väldigt ljust omkring mig.
Kände med en gång att det var ett "Halleluja moment", jag kände mig nästan religiös och glädjetårarna var inte långt borta.
Vilken boozt för själen!!!!

Som jag har längtat efter denna sol...och värmen.
Jag förstod att det skulle bli en strålande dag denna jobbfria måndag.
Inom mig så virvlade det likt en vårflod fram och energin gick i höjden.
Äntligen skulle jag få sola men även orka med ett ordentligt träningspass denna underbara morgon.
När träningspasset var över och jag var hemma igen, så var energin fortfarande flödande.
Slängde in 2 kg kycklingklubbor i ugnen för framtida matlådor.
Medans dessa var på tillagning så var det dags att inta solstolen.
4 tim i solen blev det och de soltimmarna kan jag leva många dagar på.
Som sagt var, 4 tim och jag njöt som aldrig förr.

På em blev jag uppringd av Mona-Lisa som ville träffas på stan för en fika......självklart!!!!
Ännu mera sol, värme, fika och trevligt sällskap.
När jag kände mig helt proppmätt så var det dags att åka till äldsta sonen som skulle bjuda på middag idag, lasagne stod på menyn...supergott!!!

Denna dag har varit den bästa på väääääääldigt länge!!!

Imorgon lovas det regn, men det gör mig ingenting!!!
Jag fick en dag med min efterlängtade sol och ganska mycket värme.
Nu kan jag rensa och städa i förrådet tack vare all den energi denna dag har gett mig!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar