Summa sidvisningar

fredag 15 maj 2015

Ingen bra start på dagen.....

Vaknade denna fredagsmorgon med ett hopp (och en önskan) om att fara ut och springa, det var ju ett tag sen sist.
Den förhoppningen/önskan försvann som en avlöning när jag såg att vädret var minst lika jävligt som igår, blött och halv storm.
Jag har frusit en längre tid nu och det känns som att allt hopp är ute vad det gäller sol och värme....jag vet att det inte är så, men känslan är så.
Kylan gör att min kropp värken och det i sin tur gör mig på dåligt humör.
På jobbet skrattar dom åt mig när jag går omkring med min tjocka kofta och fryser dagarna i ända.

Samtidigt när jag vaknade i morse så kände jag att orken var väldigt låg, kraftlös kanske man kan säga.
Varje dag består av jobb eller nåt projekt hemma, vilostunderna känns avlägsna.
Igår var det bla tvätten som skulle fixas och givetvis var det bara den första tiden på dagen (07.00) som var ledig.
Där rök min lediga tid denna vecka då jag jobbar varje dag annars.

Min hals har spökat men ingenting bryter ut.
Dessutom så är det tjockt i näsan och ögonen kliar, kanske pollen???
Jag känner mig inte sjuk, men lite kraftlös.

Gårdagens höjdpunkt var middag på en restaurang tillsammans med delar av min familj.

Min dotter var inte med vilket gjorde mig väldigt ledsen och ger mig huvudbry varje dag.
Jag saknar henne så och önskar att hon ville träffa mig, eller iaf prata med mig.
Kanske är det summan av allt detta som gör mig så låg nu??
Jag blir en liten eremitkräfta som kryper in i mitt skal och tillbringar tiden med mig själv.....läser mera, kollar film och lyssnar på massa musik.
Jag vet inget annat att göra när denna känsla kommer över mig.

Om mindre än 1 mån så går jag på 5 v semester.
Det känns otroligt skönt att inte ha några direkta planer, iaf inte så stora sådana.
Jag hoppas på kanonväder så att jag får ligga ute i solen och njuta, men framför allt samla krafter.
Givetvis så hoppas jag att mitt "mående" blir bättre tidigare än så, då träning och motion är så himla viktigt för mig, det är det som håller mig på fötter.

Vad gjorde jag då denna morgon när allt kändes så hopplöst.....jo, jag slog på musik, lade mig på soffan och stirrade upp i taket tills jag kände mig lite bättre.
Nu återstår det bara att samla ihop sig så gott det går och dra iväg mot helgjobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar