Summa sidvisningar

onsdag 11 januari 2012

Bokmalen


Idag har jag läst ut den mest rörande och berörande boken på väääääääääääldigt länge.
"Hej då, allihopa" som handlar om Conny, vars mamma får "lite cancer".
Hans kamp att överleva detta faktum, att lära sej gå vidare utan sin älskade mamma.
Till tröst har han Tom Waits, men framför allt Jonathan Lejonhjärta, som går vid hans sida ända fram till mammans sista andetag.

Boken är skriven på ett sätt som gör att det känns som att du sitter där framför honom och får beskedet direkt ur hans mun.
Han har skrivit boken, rätt upp och ner, utifrån hans egna funderingar.....den känns som ett samtal med en nära vän.....som ett "face-to-face" samtal.

Boken går verkligen rätt in i hjärtat och jag vill rekommendera dej att läsa den...ha näsdukarna nära :))

Förut skrev jag ju alltid bokrecentioner på de böcker jag hade läst, men nu plöjer jag böcker i rasande fart, så jag glömmer helt enkelt bort att berätta om dom :))
Men denna bok är så himla varm, och sorglig, så jag kände att nu var det dags att "recensera" lite.

När jag nu ändå är på G, så kan jag berätta att min, idag, påbörjade bok heter "Akta er killar här kommer Gud och hon är jävligt förbannad".....låter som nåt jag själv skulle kunna formulera :O)
Boken är skriven av Linda Skugge och är ett urval av hennes samlade krönikor (hon är bla skribent på Expressen)

"1. Man kan inte styra sina barn, man ska bara älska dem, hur de än är
  2. Man ska inte snoka bland sina barns saker
  3. Man ska inte läsa sina barns dagböcker
  4. Man ska vara stolt över sina barn
  5. Man ska stötta och supporta sina barn, alltid"

"Hur kan man INTE älska sina barn? Vad är det för störning som gör att man INTE kramar eller pussar sina barn och säger att man älskar dem och att de är bra och att man alltid kommer att stötta dem och ta hand om dem? Jag fattar inte!!!"

Ska bli riktigt spännande att läsa denna bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar