Summa sidvisningar

fredag 19 januari 2018

Favorit i repris och smeknamn.....


Jag har precis läst ut boken Sunshine.
En bok som är skriven - 75 och som jag fick i min ägo i början av - 80 talet.
Jag läste den redan då, tyckte om den och sparade den. 
Nu har jag läst den igen. 
Denna gång har jag inte tänkt spar den längre, nu ska någon annan få läsa den.

Boken handlar om en 20-årig tjej som får en obotlig tumör i benet.
Hon väljer efter ett tag att avbryta behandlingen då hon vill "leva fullt ut" innan hon dör, behandlingen gör henne så sjuk. 
Hon får en bandspelaren av sin läkare där hon pratar till sin 2-åriga dotter.
Ett sätt för dottern att lära känna sin mamma efter hennes död.

En fin och sorglig bok.



I början av boken har jag klottrat mitt namn och min gamla adress i Luleå.
Jag har även skrivit mitt smeknamn och namnet på min stora idol, Bob Marley.
Ett smeknamn som jag fick när jag jobbade en sommar med slyröjning åt Luleå kommun.
Anledning till att jag fick heta just "Svea" var för att jag inte ville säga vad jag hette.
De jag jobbade med hette alla något finsk (efternamn), knappt uttalbara, och jag ville inte säga vad jag hette.
Ok, då får du heta Svea, sa de 😀



*

Träningen idag blev på gymmet.
60 min viktlyftning.
Jag hade inte alls tänkt springa, ville vila mina ben, men jag blev så sugen 😊
Upp på bandet och iväg bar det.
Men så gick brandlarmet 😱
Det kom så plötsligt och jag blev så rädd så jag höll på att ramla av bandet.
Pulsen rusade iväg, hjärtat klappade frenetisk och jag blev alldeles bensvag 😓
Då packade jag ihop och gick hem  😔


Jag tog en skön promenad ist, medans det fortfarande fanns lite ljus ute 😍


Nu tycker jag att jag är värd fredagsmys resten av detta dygn 😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar