Summa sidvisningar

söndag 7 januari 2018

Att utmana sig själv.....


Vintern 2017/2018 så har jag provat på lite saker som jag inte trodde att jag skulle klara.
Bla så började jag springa ute på vintern.
Något jag länge velat prova, men inte gjort, då jag har trott att det skulle vara alldeles för jobbigt för andningen.
Att välja rätt kläder har oxå varit ett gissel, men efter lite rådfrågning och utprovning så tycker jag mig nu ha precis vad som krävs för att springa ute även vid kyla.
Dagens temp, -13C, har jag aldrig vågat mig på tidigare, max -8C har jag sprungit i.
Velade fram och tillbaka i morse ang vad jag skulle ta på mig, och om jag hade tillräckligt bra kläder för denna temp.
Men jag drog på mig de kläder jag trodde skulle funka och begav mig ut, i värsta fall så kunde jag ju alltid vända tillbaka hem.
Men med superunderställ och kläder som andas bra och stöter bort fukten, och givetvis mina Icebugs, så gick det som en dans 😊
Hade inte alls nåt problem med andningen, trots kylan.
Snoret rann och bihålorna blev ordentligt rensade 😀
En annan sak som jag har klarat av trots kylan, är att springa milen, även om det nu är ett tag sen, men dock.
Tempot under dessa turer är så mkt lägre än på sommaren när det är barmark och klädvalet är minimalt, men det gör inget!!!
Jag vet att löpningen kommer att bli snabbare inom snar framtid.
Just nu njuter jag så himla mkt av att kunna springa ute även när det är vinter och kallt 👍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar