Summa sidvisningar

fredag 2 december 2011

Mina barn o andras ungar....

....så verkar många tänka....tyvärr :(

Att nån annan ser till ens barn underlättar ju så mkt...då får jag mer tid att göra det JAG vill!!!

Ja, herre gud...tänka om det funkade så ....
Det gör det ju för många...men inte för mej!!

Om ditt barn gör nåt som inte är bra, då säger jag det till ditt barn...
Om mitt barn gör nåt som inte är bra, o som du ser, då hoppas jag att Du säger det!!!!
Det är väl våran skyldighet som förälder/vuxen att stoppa barnen när nåt "dåligt" är på gång...eller?!

Jag är ju av den typen, som ni kanske har förstått, att jag blir som en björnmamma när nåt händer mot mina barn....o idag hände det nåt....igen!!!!!


Dagen börjar lungt.....
Får efter en stund ett sms från min dotter som får adrenalinet att skjuta i höjden......hon behöver hjälp o det finns inget att fundera på!!!!

I klassrummet, på hennes nya skola, befinner sej den person som under en lång tid gjort livet surt för henne....o oss!!!
Den person som till slut såg till att ett skolbyte var den enda lösningen.....
Va fan gjorde hon där.....har inte hon en "egen" skola att hänga på?!

När sms:et kommer, känner jag hur jag blir alldeles kall....det är inte sant, när ska detta jävulskap sluta?!

Ringer alla tänkbara telenr jag kan uppbringa, för att få tag på nån som kan hjälpa till.....inget svar, inte ens hos rektorn!!!

Behöver, tack o lov, inte vänta länge förrän rektorn ringer Mej......kanske var det nyfikenheten som tog över.....jag hade ju ringt så många gånger under loppet av nåra minuter.

Förklarar det nuvarande läget, o lite snabbt vad som hänt tidigare.....

Då blir det bråttom......hon la faktiskt på innan vi hade pratat klart.....gjorde det som behövdes göras ....o såg till att "plågoanden" ÅKTE UT.....o även kompisen :)


Jag säger det som jag sagt förrut.......

Jävlas inte med mej eller mina barn....du vinner aldrig!!!!!!!

Det var nog tur att rektorn ringde mej, annars hade denna historia inte slutat såhär lyckligt...den hade fått ett helt annat slut :)

Detta är ju bara en bråkdel av historien.....jag hoppas att ni kan få en bild av vad jag menar....

Vi måste alla hjälpas åt att se till att barn/ungdomar sköter sej....om ett samtal till föräldrarna ger gensvaret "Mina barn o andras ungar" då måste man ta hjälp från andra ställen....det skrämmer inte mej.....jag hungerstrejkar utanför regeringskansliet om det är vad som behövs för att jag ska  få den hjälp jag vill ha.....

Jag kanske är hård, det kanske är synd om dessa barn som beter sej såhär...men om man blir erbjuden all tänkbar hjälp o fortfarande beter sej på samma sätt, då har man gjort sitt val o får ta konsekvenserna av det!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar