Summa sidvisningar

onsdag 7 december 2011

Julefrid

Drygt 2 v kvar till jul, men julstämningen infinner sej inte...

Med risk för att låta tjatig.....VART F*N ÄR SNÖN?!

Idag dalade flingorna sakta, men det var ju inte direkt nån mängd eller volym.....
jag befarar att det blir en ganska snöfattig jul (jag hoppas att jag siar fel)

Alltså seriöst...jag blir deppig av detta väder :(

Men det är inte bara saknaden av snö som gör att julstämningen uteblir.....

När jag var liten så var hela släkten samlade hos mormor eller farmor....mostrar, fastrar, kusiner....
Det hade bakats och lagats mat veckor i förväg, alla var så glada och stämningen var varm ♥

Numera så är klungan väldigt liten och tunn....alla firar med sina nya familjer/släkter och tyvärr så har de viktigaste personerna gått ur tiden ♥♥♥

Denna jul känns så oviss...vart ska vi vara, med vem ska vi fira????

Jag ids/orkar inte baka eller göra i ordning julmat.....jag har ju gjort det varje år....i år vill jag inte ens vara hemma :(

Pengar saknas oxå......
julskinkan blir tunnare....
julklapparna blir mindre o färre....(men ungarna blir större och dyrare!!)

Jag har mina barn och givetvis så vill jag fira julen med dom....men jag vill ha nåt mera denna jul.
Har vid nåra tillfällen firat jul utan mina barn och det går inte med ord att beskriva vad för sorts jul det blev :(

Den bästa julen för mej skulle vara att få fira med mina barn, mina närmsta vänner och deras barn....det skulle vara en perfekt jul för mej....vilken stämning det skulle bli....så mycket värme ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar