Summa sidvisningar

torsdag 15 februari 2018

Kastar in handduken.....


Efter idag, den 15:e dagen av #springtillsdustuparfebruari2018,  så är det dags att tacka för sig 😊
Inte för att jag inte orkar eller kan springa, men för att det nu bara handlar om att jaga km.
Detta jagande har lett till att den glädje jag annars känner av en löprunda börjar försvinna, jag den är näst intill borta för tillfället, jag matar km bara för att ta mig vidare i utmaningen 😔
Jag älskar att springa!!!
En löprunda ger mig så mycket, framförallt mentalt.
Om ni bara visste hur många världsliga problem jag löser på mina rundor 😀
Men som sagt var, nu är det bara "jaga" som gäller och så vill jag INTE ha det!!

Jag har för tillfället inget mer att bevisa för mig själv.
Från den 1/1 2018 så har jag ju sprungit mer eller mindre varje dag.
Och har jag någon dag skippat löpningen så har jag tränat något annat.
Så med andra ord så har jag tränat precis varje dag fram till nu, i snitt ca 60 min/dag.
Januari resulterade i 217, 5 km + allt gymmande mm, den utmaningen handlade ju bara om tid, medans denna månads utmaning handlar om distans.
Februari har bara passerat halvtid och jag har redan fått ihop 150 km (+ en massa km som jag inte har reggat, dvs den vanliga vardagsmotionen)
Självklart så kommer mitt löpande och tränande att fortsätta, men nu i en mera behaglig form, dvs löpning 3 dgr/v (intervaller blandat med kort-/långdistans), gym och mina fotopromenader.
Att fota är ju en annan passion jag har, men hinner inte med det nu eftersom jag springer så mkt.

Att jag inte skulle ta mig fram till sista dagen av denna utmaning, det visste jag redan när jag började, det var heller inte ett mål jag hade.
Mitt mål, och min förhoppning, var att ta mig till dag 13 och det har jag ju gjort.
Jag har ju faktiskt klarat av denna utmaning ända till dag 15 😍
Att se hur långt/länge jag kunde springa utan att ta till andra metoder, dvs dela upp passen under dagen eller att lägga in promenader för att dryga ut, det var det som var mitt mål......och jag har klarat mig längre än jag hade kunnat ana 😊

Det jag ska göra nu är att vila ordentligt, jag menar verkligen vila, i 1-2 dgr, sen tar jag upp detta igen, men då blir sträckorna kortare och långdistansen blir förmodligen bara 1 g/v.
Att springa på snö är otroligt tungt, den som aldrig har provat har ingen aning om hur det känns, och då menar jag inte bara ett tunt snötäcke på marken, utan verkligen MYCKET snö.
Man får verkligen jobba med hela kroppen för att ta sig framåt, speciellt när plogningen denna vinter har varit under all kritik.
Fast å andra sidan så har man väl fått en del styrketräningen på köpet av vinterlöpningen 😊
Det är nu en ganska så sliten kropp, men supernöjd, som lämnar denna utmaning och återgår till den "vanliga" träningen.
Jag tror dessutom inte att jag någonsin tidigare längtat till barmark så mkt som jag gör just nu 😀
Ja, givetvis så klarade jag av även dagens distans, men shit vad tungt det var 😕
#springtillsdustuparfebruari2018 dag 15 ✅



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar