Summa sidvisningar

måndag 12 september 2016

En bristvara 84/365.......

Under en längre tid har jag mått dåligt, eller inte dåligt egentligen, utan "konstigt".
Jag har haft hjärtklappning (varit på utredning men u.a), ont i huvudet, sömnproblem (somnar snabbt men vaknar efter 1-1 1/2 tim och har svårt att somna om igen) (knappt sovit denna helg när jag har jobbat 4 nätter...funkar jäkligt dåligt i längden!!), magproblem, ont i käkarna, sendrag/kramper.
För det sistnämnda har jag fått rådet att äta Magnesium, men inte gjort det utan tänkt att det går över.
I natt när jag satt på jobbet så började jag läsa en artikel (delade den på FB) ang. ev. nackdelar med att jobba natt.
När jag hade läst den artikeln så dök Magnesium upp i mitt huvud och jag Googlade om Magnesiumbrist.
Den artikeln jag då läste blev en "wakeup call"!!
Det var ju precis alla dessa symtom som jag hade!!
Ni kan läsa den artikel här

Så nu har jag, efter samråd med Apoteket, köp en burk med dessa tabletter för att se om jag kan få bukt med detta.

Har sen tidigare ätit dessa, vilket Apoteket sa att jag skulle fortsätta  med.

Så länge jag kan stå och gå på mina ben så tänker jag INTE sluta träna!!!
Och det är mycket pga av mitt aktiva liv som jag mår som jag gör.
Har dessutom svårt att få i mig rätt mängd föda, då jag sällan känner hunger efter ett träningspass, men nu ska jag med alla medel jag kan förbättra detta och föröka hitta en väg som fungerar för mig.

Idag fick jag dessutom hem mitt nya headset, det måste provas, och jäklar vilket bra ljud!!

En kortare promenad fick det bli.
Skönt för kropp och knopp.




Nu ska jag fylla på energiförrådet innan sängdags för imorgon (tidigt!!!) blir det en löprunda igen :)

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar