Summa sidvisningar

söndag 14 februari 2016

Hushållssysslor denna söndag....

Vaknade 04.30 av att jag var jättehungrig, så hungrig så magen knöt sig.
Det var liksom ingen idé att försöka somna om innan magen hade fått sitt och kände sig nöjd.
När jag väl hade ätit så var tröttheten som bortblåst....jag började att städa hela lägenheten.
Ja, dammsugningen fick vänta tills senare, tror inte att grannarna hade uppskattat det faktiskt.

Efter en stund så plingade det på dörren.
Utanför stod grannen Ulf med en present till mig.


När städningen var klar och jag hade sovit en liten stund igen, så började jag att laga upp lite mat inför veckan.
Det är så skönt att ha färdigt att värma, så man slipper stå vid spisen varje dag.

Hade tagit fram kött för att koka köttsoppa till middag idag.
Insåg snabbt att det var så mycket kött så jag kokade kalops av hälften.




Men då var den stora frågan, vad skulle jag äta till lunch?!

Fixade ihop spagetti och tonfisksås.




Nu har jag massor av mat att använda mig av i veckan, plus ett rent hem!!

Resten av dagen så har jag slappat på soffan, sett film och läst lite.

På em kom underbara Anna förbi med en bukett vackra tulpaner och ett jättefint kort.




Känns härligt att ha såna människor runt sig <3

Nu ska jag lägga mig på soffan igen och fortsätta med min bok.
Känns inte alls som en tokig idé eftersom snön fortsätter att falla och jag ids helt enkelt inte gå ut idag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar