Summa sidvisningar

torsdag 20 februari 2014

Min mormor hälsa(-de på i natt).....

Gick och la mig tidigt igår, kände mig helt slut.
Kunde dock inte somna, snurrade oändligt många varv, tankarna for runt och hjärnan var i spinn.
Har så mycket att fundera över nu, saker som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa.
Efter många om och men så somnade jag.
Vaknade till och behövde uppsöka toan.
Låg och funderade vad klockan kunde tänkas vara.
Kände att jag var ganska pigg, men ändå för trött för att kliva upp, jag tippade på att klockan var runt 04.
Gick upp, besökte toan och var på väg tillbaka i sängen när jag kastade ett öga mot klockan...00.01 visade den.
Hmmm, tänkte jag, vem är det nu som har väckt mej.

*


Har vid flera tillfällen blivit "väckt" vid den tiden av en känsla, en rörelse, en beröring...så jag var säker på att det var "någon" som ville ha min uppmärksamhet.

*

La mig tillrätta och försökte somna om igen.
Plötsligt kände jag doften av Barnängens tvål, "barndomens tvål".
Den som fanns hos mormor, den som hon köpte i 5-pack varje gång hon handlade.
Hon öppnade tvålförpackningen, den hårda sorten som man la på handfatet, och använde den tomma förpackningen till att "fräsch upp lukten" i garderober mm.
En mycket kär lukt för mig, precis som mormor var en mycket kär person för mig ♥♥

*

Då vet jag helt plötsligt vem som är där hos mej....mormor såklart ♥♥
Jag känner ett otroligt lugn, ler för allt vad jag är värd och säger "Hej mormor, jag har saknat dig".

*

Varje gång som jag har det tufft i livet, så har mormor funnits där, även efter hennes bortgång.
Jag pratar ofta med henne när jag är ledsen, och jag vet att hon vakar över mig och hjälper mig på bästa sätt.
Så efter den händelsen inatt var det inga problem att somna om.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

1 kommentar: