Summa sidvisningar

tisdag 6 oktober 2020

Tisdagsintervallerna.......

 Efter att ha startat tvättmaskinerna ilade jag iväg till gymmet för att köra tisdagsintervallerna.

10 min uppvärmning

3 block med 10*40 s i ca 4:10 m/k

20 s ståvila mellan 

5 min vila mellan blocken.

10 min nerjogg.

Innan första blocket var sprunget så funderade jag på om jag skulle överleva 😳

Innan andra blocket var klart lovade jag mig själv att aldrig mer springa denna sorts intervaller igen ☹️

När andra blocket var klart så var jag helt redo att avsluta passet. Men då tänkte jag: nu får jag ju vila 5 min igen så jag påbörjar det tredje blocket och springer så många jag orkar.

När jag sprang den 26:e intervallen då var handen på väg mot stoppknappen 🥵

Men då tog jag ett snack med mig själv: Ulrika, man avbryter inte vid den 26:e intervallen, det är sen gammalt! 😂

Och hips vips så hade jag sprungit alls 30 intervaller och hade bara 10 min lugn nerjogg kvar 💪

Nu sitter jag här i soffan och mår så gott.

Tvätten är klar, passet genomfört, kroppen nyduschad, magen är mätt och snart ska jag gå och sova några timmar för att orka med mitt nattjobb 🙏



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar