Summa sidvisningar

onsdag 21 oktober 2020

Urladdning på löpbandet.....

 Idag gick jag till gymmet och körde mitt planerade tempopass på löpbandet.

Planen var km-intervaller med ökning på varje km.

Ökade inte särskilt mkt, men tro mig, det var riktigt tufft ändå.

1 km 6:14 k/m

2 km 5:50 k/m

3 km 5:30 m/k

4 km 5:44 m/k ("vilade" lite i lägre tempo samt drack lite)

5 km 5:20 m/k

6 km 5:16 m/k

7 km 5:07 m/k

8 km 5:14 m/k ("vila" samt dricka)

9 km 5:13 m/k

10 km 4:40 k/m

Milen på 54 min och sista intervallen på 4:40 m/k 😳💪


2 löpband ifrån mig så sprang en karl i yngre ålder.

Tungt gick det för honom, väldigt mkt stånk och stön....tunga steg.

Jag störde mig ganska mkt på detta då det hördes trots mina in-ear lurar och hög musik.

Jag gjorde allt jag kunde för att ignorera detta, och tyckte ändå jag lyckades bra.

Helt plötsligt så stod han vid mitt band och viftade med armarna för att få min uppmärksamhet.

Jag tog ut ena luren för att höra vad han ville.

Det visade sig att han ville stänga av golvfläkten, den enda "friskluft" man har att tillgå när man springer 😰

"Varför?" undrade jag.

"Jag får så tungt med andningen när fläkten är på", fick jag till svar.

Jag tänkte väldigt tyst: Det är inte fläken som ger dig tungt med andningen, det är din löpning....

Men jag sa högt: "Nä, du får inte stänga av för jag behöver det för min löpning."

Han suckade högt och "stampade" därifrån.

Efter det fick jag jag höja musiken ytterligare för att slippa lyssna på hans "irriterande" löpning som blev tydligare när jag hade sagt "nej" 😁



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar