Summa sidvisningar

fredag 6 juli 2018

Lång dag, många steg.....


Vaknade väldigt tidigt igår och funderade på vad jag skulle göra fram till em då jag hade ett bokat möte i Luleå.
Ja, det var bara att ta på sig löparkläderna och bege sig ut 😊


Jag är med i en utmaning under juli månad som heter "Spring tills du stupar juli 2018 - med bankgaranti".
Denna utmaning är i stort sett samma utmaning som jag körde i februari, men denna gång får man spara km för senare bruk.
Man måste alltså få ihop minst "dagens datum i km".
För att klara denna utmaning fram till den 31/7 så ska man springa/promenera 496 km, vilket är ett snitt på 16 km/dag, det är det som är "bankgarantin".
Jag kan springa/gå hur långt jag vill varje dag och spara överblivna km tills en annan dag.
Mitt snitt/dag har varit mer än 16 km.
Jag har fram tills igår redan sprungit/gått ihop km så jag klarar mig till den 13/7 😁

Nog om denna utmaning för tillfället.
Som jag skrev tidigare så hade jag ett inbokat möte i Luleå.
Skulle nämligen träffa Patrick, den franske/holländske/norske man som har sponsrat mig med mina barfotaskor.


Det blev ett mkt trevligt möte som resulterade i ett par nya barfotaskor (kommer i slutet av juli) samt en god middag och ett löfte om att träffas igen😊

Eftersom jag ändå var i Luleå så passade jag på att ta min speciella promenad, den som jag brukar göra 3-4 ggr/år.
Vädret var mulet men varmt, och varmare blev det innan dagen var slut och solen kom fram.


Det var första gången som jag gick så här länge i mina barfotaskor, men tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att verkligen prova dem.
En härligt känsla och en skön markkontakt, precis som att gå barfota men utan att det gör så där ont som det kan göra när man går på småstenar mm.





Provade att gå på alla olika underlag jag kunde hitta.
Krossat glas har jag redan provat en morgon när jag kom från jobbet, någon hade krossat glaset i en busskur.


Gjorde även ett litet besök på Hamnfestivalen, men det var snabbt överstökat.



Det känns i benen idag att jag gick så långt i barfotaskorna igår, jag var ju inte van.
Känslan idag är väl nån sorts träningsvärk kanske 😏
Inte allt för kännbart, men dock.

Idag ska jag faktiskt ta en vilodag, vilket för mig innebär att jag ska cykla 😀
Att cykla är jättebra när man har vilodag och ändå vill vara ute.
Man kan rulla mkt vilket avlastar benen, samt att det blir ingen märkbar pulshöjning.

Så, nu ska jag strax iväg och tillsätta lite luft i cykeldäcken och sen blir det en t o r till Sävast för att hälsa på dottern och barnbarnet Freja 💗

Ha en fin dag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar