Summa sidvisningar

torsdag 12 juli 2018

Run baby, run.....


Måste bara få skryta om mitt personbästa som dök upp idag. 
För 2 år sen sprang jag milen på 59 nånting, precis under timmen. 
Efter det så har jag inte lyckats ta mig under 60 min, utan legat ganska prick på tiden, eller strax över det.
Mitt mål idag var att springa kort, ca 5 km, och få upp pulsen lite mer. 
Under juli månad har jag bara kört långa lågpulspass varje dag eftersom jag är med i utmaningen "spring tills du stupar 2018" och jakten på km varje dag har varit det avgörande för varje löprunda, men idag ville jag att det skulle gå snabbare. 
Tempen visade på 29 (i solen) när jag begav mig och jag visste att det skulle bli tungt. 
Hade planerat att jag skulle stanna när jag hittade lite skugga, för att pusta ut och dricka lite. Klarblå himmel och solen stod högt, ingen skugga någonstans. 
Dyngblöt i svett så var jag iaf tvungen att stanna till för lite vätska, då kom getingarna 😳 
Det vara bara till att lägga benen på ryggen och springa, och fy bövelen vad jag har sprungit....både långt och fort, det blev ett personbästa för mig idag 💪
Tydligen så har alla mina "nötarpass" gjort nytta eftersom jag idag kunde springa så fort och benen kändes så lätta, trots att jag flydde från getingarna 😂
Även Kenyanerna springer 80% av sina pass i just "nötartempo", och vi vet ju hur bra det går för dem 😊



💪
Men
Men tydligen så har mina lågpulsrundor gett avkastning




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar