Summa sidvisningar

söndag 5 november 2017

Ett slags liv med Lars Winnerbäck.....


För väldigt, väldigt många år sedan fick jag vetskap om denna man.
På ett lite "oseriöst" sätt fick jag tag på allt som fanns med honom, men lyssnade inte särskilt mkt på de skivor jag hade kommit över, han var inte riktigt min smak då.
Sparade iaf alla dessa skivor av någon konstig anledning.
Många av dessa låtar finns inte att finna på varken Spotify eller Youtube, så jag är glad över att jag lät bli att "kasta bort" skivorna, trots att de inte föll mig i smaken.

För 4-5 år sedan hörde jag för första gången "Hugger i sten" och blev helt såld.
Sedan dess har det nog knappt gått en dag utan att denna man har varit med i mitt liv 💗

Idag, trots att jag har jobbarhelg, och trots att jag var tvungen att kliva upp efter lite drygt 3 tim sömn, så gick jag mot stan för en dejt med "min man".

Redan när de första tonerna spelades så fick jag en klump i halsen och ville bara gråta 😍
Hans musik berör mig och gör mig rörd, så även idag.
Och nu stod han där, på storbild, och gav en känsla av att vara på konsert.

Han berättade om sin uppväxt och sitt liv fram till idag.
Om människans "litenhet".
Om att bli tvingad att vara som alla andra.
Om vemod, en känsla han inte kan leva utan.

Hans texter är något som jag ofta kan relatera till, kanske därför jag blir så rörd/berörd när han sjunger.

Det var en liten samling människor som befanns sig här idag, och jag satt alldeles ensam på min rad.
Lika bra var det, för då kunde jag sjunga med i varje låt 😊

Medverkande var även Melissa Horn, Per Gessle och Rolf Lassgård.
Lassård läste en av Winnerbäcks texter, och det var starkt!!!

Jag är så glad att jag gick och såg detta, även om jag gjorde det utan sällskap.
Jag hade nog ångrat mig bittert om jag hade vänt på mig och sovit vidare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar