Summa sidvisningar

måndag 28 augusti 2017

En arbetshelg är över.....


Min natthelg är nu över för denna gång.
På onsdag och 2 v framåt jobbar jag bara dagtid.
Det känns egentligen ganska skönt att slippa nätter ett tag och att faktiskt få sova hemma på natten 😊

Det är ju ganska stor skillnad på det arbete jag utför på natten (gör ju knappt någonting alls!!!) mot det arbete jag kommer att göra på samma ställe på dagtid, men jag ser fram emot det.

Vad har helgen då bestått av mer än arbete???
Ja, som så många andra var jag en snabb sväng på skördemarknaden igår.
Vädret hade ju vänt från störtregn till solsken, så det var riktigt trevligt att vara där, även om gräsmattan var (på vissa ställen) en enda stor lerpöl.


Det enda jag köpte mig var en pin.

Det var folk vid varje stånd utom hos RFSL, så då gick jag dit och pratade med tjejen som stod där, och kostade på mig denna.
Liten och obetydlig i storlek, men ett viktigt budskap!!!
Fick lite info om höstens filmfestival och föreläsningar (gratis) som de kommer att anordna i oktober här i Boden.

Sen har jag hunnit läsa ut boken "Kaninjägaren" av Kepfler, så jäkla spännande!!!!
Men vilket konstigt slut, det måste komma en fortsättning på denna bok.

Idag när jag vaknade så var det meningen att jag skulle ut och springa.
Men jag var så trött och sliten så jag sköt upp det till imorgon, när jag förhoppningsvis känner mig piggare.
Det är ett ganska tufft H.I.I.T-pass som ska genomföras och jag kände att de krafterna saknas idag.
Istället så tog jag mig en cykeltur i lugnt tempo, uträttade lite ärenden.
Bla så var jag till "Jonas skomakare" och hämtade hem mina löparskor som jag har låtit vinterdubba.
Har länge velat prova springa ute på vintern, när det är lite mildare.
Men jag är livrädd att ramla, så därför har det inte blivit.
Tycker mig inte ha råd att betala nästan 2000:- för ett par nya, dubbade löparskor, innan jag vet hur det känns.
Så jag lät skomakaren dubba mina gamla för 300:- ist 😀
Om det känns okey att springa ute i vinter, så kommer jag nog så småningom att köpa mig ett par nya "riktiga" dubbskor.


Ikväll ska jag börja på en ny bok.
Det verkar bli intressant läsning.
Kanske kan man få några tips 😊


Men jag har även lite tv som jag ska se, Idol och Världens tuffaste jobb med Carina Berg.
Efter det blir det nog inte mycket mera, känner mig trött redan nu.

Minstingen kom igår, så idag blev det hemgjord pizza till middag 😋


Nu ska jag iaf ta hand om disken så att jag sen hinner med allt jag har tänkt göra ikväll.

Ha en härlig afton!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar