Summa sidvisningar

söndag 10 april 2016

Helgbilden.....

Det får bli en bild+recept på min supergoda gulaschsoppa som jag gjorde till middag idag.


Gulaschsoppa med köttfärs 2 pers
1/2 lök
2 potatisar
1 morot
1/2 röd paprika
200 g köttfärs
1 msk olja
4 dl vatten
1/2 köttbuljongtärning
2 dl krossade tomater
salt, peppar
1 tsk malen spiskummin
majskorn
gräddfil

Lök, potatis, morötter och paprika = skala och skär i mindre bitar, fräs tillsammans med köttfärsen.
Tillsätt vatten, buljongtärningen, tomater och kryddor, låt koka i ca 10 min, eller till potatis/morot blivit mjuka.
Smaka av och servera med en klick gräddfil och lite majskorn.

SMAKLIG MÅLTID :)


12 kommentarer:

  1. Tackar tackar den tog jag en skärmdump på så nu kan jag göra din soppa jag med. Tackar och niger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite så, smaklig måltid :)

      Radera
  2. Ser gott ut och jag känner nästan doften från soppan!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Ser gott ut. Kollar nog in ditt recept i veckan.

    SvaraRadera
  4. Ser mycket smakligt ut! Tack, för receptet.

    SvaraRadera
  5. Å, så gott, jag älskar gulasch! Både med köttfärs och med köttbitar. Tack för påminnelsen, nu vet jag vad jag skall laga till middag i kväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilken tur att jag påminnde dig då :D

      Radera
  6. Tack för det receptet - verkar riktigt gott - det ska jag pröva i helgen.

    SvaraRadera