Summa sidvisningar

fredag 26 augusti 2022

Mer än ett år sen sist.....

 

Det är mer än ett år sedan jag skrev här sist...så nu var det väl ändå på tiden 😁

Idag, denna underbart varma sensommardag, tog jag ut en semesterdag och åkte till Luleå för att promenera runt lite.

I stort sett varje månad åker jag hit och promenerar oftast från hamn till hamn och fotar lite på vägen.

Men idag, eftersom jag åkte ensam, så ville jag hitta lite nytt att "föreviga" och valde en helt ny "promenadslinga".

Efter att ha stigit av bussen och påbörjat min promenad åt det vanliga hållet, så vek jag av upp mot stadsparken med sikte mot Hermelinsparken och Museet.


Vad har Luleå som Boden inte har? 

Denna stad vimlade av fjärilar.

Antalet fjärilar som jag har sett idag är fler än vad jag har sett de sista (minst) 5 åren i Boden!!!

Varenda blomrabatt var översvämmade av olika färgglada fjärilar.







Det var inte bara fjärilar som fanns i massor, även ekorrar fanns det gott om.







I Hermelinsparken och utanför Museet, ställen jag inte besökt sen högstadiet,  fanns det mycket nytt (för mig) att titta (fota) på.










Tyvärr så var jag för tidigt i Luleå, museet hade inte öppnat och jag ides inte vänta.

Jag fortsatt min promenad ist och njöt av det underbara vädret.





Dagens promenad slutade med inköp av lite nya kläder samt 2 par nya LÖPARSKOR (because I´m worth it 😂 )

Alla foton är tagna med mobilen eftersom jag inte ides ta med min "riktiga" kamera idag.




1 kommentar: