Summa sidvisningar

söndag 11 juli 2021

100% (och lite till).....

 


Semester, men massor av jobb.
Sen i mitten av juni (till slutet av augusti) har jag semester.
Jobbar dock mina helgen, precis som jag gjort de senaste 4 åren.
Men i år blev det lite förändringar pga vikariebristen.
V27 och V30 jobbar jag mina egna pass.
Detta innebar att jag jobbade från kl 12 förra fredagen tills torsdag morgon, denna vecka, kl 07:15
På fredag åkte jag, mamma och brorsan till hans lägenhet i Luleå för att städa ur den.
36 st fönsterglas putsade jag, plus alltt annat jag hann med 😜


Mitt i allt detta jobb så kör jag min årliga juliutmaning "Spring tills du stupar".
I år (eller fram tills idag) har det varit lite tuffare än vanligt då jag har "bott"" på jobbet under så många tim, bara varit hemma och "värmt" kudden en stund.


Men alla steg räknas, vare sig det är att gå ner i tvättstugan, eller köra ett registrerat löp-/promenadpass.
Så jag ligger i fas ännu, faktiskt på plus 😊
För att ta sig i "mål" behöver jag få ihop 16 km/dag.
Just nu ligger jag på 18-19 km/dag i snitt.

Gårdagen var "extrem".
Jag sprang tidigt på morgonen (6 km).
Sen blev det många promenader, både registrerade och oregistrerade (15 km).
Cyklade tur och retur till Alder (10 km).
Tog ett snabbt bad för att svalka mig och fortsatte sen km-jakten.





Man kan tycka att detta är "helt uppåt vägarna", och ja, det är det nog.
Men samtidigt kul/spännande att ha ett mål och att se vad man är kapabel till.


Jag är glad att jag har fått ihop ett snitt på 18-19 km/dag, för idag blir det mkt mindre distans då jag snart ska iväg och jobba några timmar.


Skönt att vädret blivit lite svalare och att det, förhoppningsvis, blir lite regn, även om det just nu verkar dåligt med den varan.
Just nu känner jag mig ganska sliten.
Jag hoppas dock på en fin sommarkväll när jag har jobbat klart.
Då blir det förmodligen en promenad innan det är dags att sova.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar