Summa sidvisningar

måndag 22 juli 2019

I´m a "finisher".....


Den 1:a juli så hoppade jag på utmaningen "Spring tills du stupar juli 2019 - med bankgaranti"
Denna utmaning har jag deltagit i 2 vintrar (inte tagit mig i mål då eftersom förutsättningarna varit andra) och 1 sommar förutom denna (tagit mig i mål med plus på bankkontot och massor av plus i slutet av månaden).
Julis utmaning är som följer: Varje dag så springer/går du minst dagens datum. Bankgarantin innebär att du kan springa/gå hur långt du vill, och de km som överstiger dagens datum sätts in i banken.
För att ta dig i mål på 496 km, som juli månads utmaning innebär, så behöver du snitta 16 km/dag, då har du precis fått ihop 496 km den 31:a juli.
Jag har snittat drygt 22 km/dag och har, fram till i detta nu, tagit mig i mål på mina 496 km (496,1 km) ✌👌
I fjol bestod summan av mera promenader och färre, kortare löprundor.
Då sprang jag i snitt 8 km varje runda, och milen sprang jag endast 1 gång/v.
Denna gång så har jag bara sprungit 2 rundor på 8 km, resten av rundorna har varit på 1 mil upp till en halvmara.
Jag har dessutom sprungit nästan varje dag, iaf 5 rundor/v.
Vanliga månader så ligger mitt snitt på 40 km/v, nu i juli så har det varit mellan 50-60 km/v.
I fjol så blev hela min slutsumma under juli på drygt 600 km, om jag slår det har jag ingen aning om, men jag ska försöka.
Fortsätter givetvis att registrera mina rundor för att se hur slutresultatet blir 😊

Vad jag iaf vet just nu, är att jag kommer att trappa ner på löpningen dessa sista dagar i juli.
Att springa så här långt, nästan varje dag, är slitsamt för kroppen, och nästan lite tråkigt oxå.
Jag längtar efter korta, snabba rundor, men framförallt så längtar jag efter riktigt tuffa intervallpass.
Men att springa dessa  under juli månad är inte att tänka på om man vill bli en "FINISHER" 😀, då är det distanser i låga tempon som gäller (iaf för mig).

PS: Man får ju ingen medalj i denna utmaning, så då får man fixa sin egen medalj 😂


2 kommentarer: