Summa sidvisningar

måndag 31 december 2018

Mot nya mål 2019.......



2018 är snart slut och ett nytt år ska precis börja.
Året som gått har varit turbulent på många sätt.
Allt har givetvis inte varit dåligt, små (ganska så stora) glädjeämnen har inträffat.
En återträff med min dotter, många trevliga stunder med henne och ett (mitt första) barnbarn, Freja 💗



Jobbmässigt så har det stormat ordentligt.
Den ena chefen har avlöst den andra och hela arbetsgruppen har varit i gungning.
Vi har alla mått otroligt dåligt pga den oro/ovisshet vi har känt.
Jag mådde tillslut så dåligt så små tecken på utbrändhet började dyka upp (har ju redan gått igenom 4 år med utbrändhet tidigare).
Då fick jag möjlighet att gå på ett schema som bara bestod av nätter, vilket för mig blev räddningen.
Att komma ifrån ringande telefoner, bokningar av olika slag, "surr" mm gjorde att jag kunde lugna ner mitt inre så pass att jag efter några månader kunde återvända till mitt ordinarie schema (som innefattar även dagtid).



De 2 sista månaderna (arbetsmässigt) blev lite väl tunga då jag gick en utbildning samtidigt som jag jobbade.
Nästan all utbildningsdagar var förlagda på mina lediga dagar, så återhämtningen har varit lite si så där.
Men nu är utbildningen över och jag tror att allt blir bra och lugnare för mig framöver.



Träningsmässigt så har jag varit på topp, om jag själv får säga det 😊
Jag hade inte, tills för ca 1 mån sen, en endaste susning om hur mkt jag hade sprungit/tränat detta år.
Och när jag (i mina olika träningsgrupper på FB) läste om de som "sprang i mål" på sina 1000 km (på ett år) före december var över, så slog mig tanken att det skulle jag oxå ha som mål under 2019.
1000 km är ju inte så mkt, ca 2.73 km/dag.
Och när jag då kollade min slutsumma på Polar, så tappade jag hakan 😲
Jag har ju faktiskt fått ihop så mkt mer än dessa 1000!!!
Men jag tänker inte pressa mig till att göra mer än jag redan gjort, så jag tänker bara fortsätta att springa så mkt som möjligt under 2019.
Men jag är lite fundersam på varför mars och april var så träningsfattigt?!
Jag var ju inte sjuk (men jag mådde dåligt pga jobbet, så jag vet att jag vilade mkt mera....men så mkt!!!)
Eller var jag helt enkelt jäkligt lat bara 😁
Nåja, jag plockade upp det med råge i juli. Den varmaste sommaren på vääääääldigt länge.
Dessutom så sprang jag min längsta sträcka någonsin under denna stekheta månad, 17 km 👍


(klicka på bilden för att se i helskärm)

Jag har, nästan varje månad, deltagit i nån sort utmaning som har gått ut på att springa....och tusan vad jag har sprungit i år!!
Men tusan vad jag mår bra av det!!!
Till all löpning kan jag sen lägga till alla mina gympass, mina promenader och mina cykelturer.
Med andra ord.....jag har aktiverat mig på bästa tänkbara sätt och jag mår som en prinsessa!!

Ett annat mål som jag har, men det kommer att bli svårt, 
är att sluta snusa och för att klara det så börjar jag med att trappa ner lite successivt....alltid en början.
Jag är envis när det kommer till min träning, men snuset känns svårt att ge upp...känner mig inte redo egentligen 😟
Men jag ska göra ett ärligt försök och det kommer att bli genom baby steps.

Med detta så önskar jag er alla ett riktigt bra 2019 💗





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar