Summa sidvisningar

måndag 25 juni 2018

Semester.....


Min första semestervecka har passerat och bjudit på växlande väder minsann.


Midsommarafton , som är den första jag firat inomhus, ensam, på länge....ja, någonsin förmodligen. 
Då blåste det nordligt och regnade på tvären, så jag tillbringade hela dagen med att se div olika filmer/serier på Netflix.....det funkade bra det oxå 😊


För övrigt så har jag fyllt mina dagar denna första vecka med saker som går rätt in på mitt "må-bra-konto". 


Jag har nyttjat solstolen när vädret har tillåtit, jag har både gymmat och sprungit....ja, herre gud vad jag har sprungit 😎

Jag har kollat fotboll, fler matcher än jag hade räknat med och än är det många matcher kvar.
Jag har sett filmer och serier och jag har läst en massa och lyssnat på poddar.
Dessa saker är precis vad semester är för mig, behöver inte vara mer än så 😍


Gårdagens löpning gick mot Aldersjön.



Ville prova min nya löparryggsäck, känna om den satt bra och så.
Packade den med badkläder och lite energiintag och begav mig hemifrån.
Det var drygt 5 km uppför från mig, otroligt segt i benen, men en skön känsla när jag kom fram.
Eftersom jag var där så tidigt så var jag givetvis ensam på stranden, så det var bara till att strippa på plats och kasta sig i plurret. 


Den chock som kroppen fick går inte med ord att beskriva, har nog aldrig tidigare upplevt en sån kyla 😱

Värmde mig i solen en stund medan jag åt min energi, sen åkte löparkläderna på igen och hemfärden påbörjades.

Det var svårt att hitta det rätta löparsteget pga mina iskalla vrister och vader, men det rättade till sig när värmen återvände.



Nu ska jag fortsätta att ha semester ett tag till, det är långt kvar till slutet av augusti och jag kommer fortsätta fylla dessa veckor med just dessa saker.....mina "må-bra-aktiviteter" 😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar