Summa sidvisningar

måndag 28 maj 2018

Så in i bängen trött......


Idag fanns inte ens tanken på att bege mig ut och springa.
Värmen var "chockartad" och sömnen har lyst med sin frånvaro (mer eller mindre) idag.
Dessutom så har jag en ohygglig träningsvärk från gårdagens uppförslöpning och det tunga benpasset dagen innan....men jag klagar inte, inte alls 😊

Jag tog cykeln på en runda (2 tim) och kunde mestadels rulla fram.
Även björkarna svettades idag och gav ifrån sig små "regnduschar" när jag passerade under dem.

Den sista tiden har min ledighet bestått av extrapass och div möten, så jag har inte varit riktigt ledig när jag har varit ledig.


Jag har jobbat lördag- och söndagnatt denna helg.
Ett byte med en kollega (som jag tyvärr ångrar i dagsläge, men nu är det gjort) och idag så går jag på mina egna 3 nätter.
Dagens sömn är under all kritik och jag är allt annat än pigg, men det måste gå ändå 😔
På torsdag morgon vakar jag av och är ledig i 1 v, och då jäklar ska jag vara ledig!!!!!
Vikariesituationen är fruktansvärd och helt ohållbar och det är dags att vår arbetsgivare förstår allvaret i detta och gör något åt situationen.
Jag vet att det annonseras efter vikarier hela tiden, men det är väl dags att de börjar fundera på hur de ska få fler att söka till vår/omsorg.
Ett steg i ledet är att ta väl hand om de vikarier, men givetvis oss fastanställda oxå, som fortfarande kämpar på.
Men vad det gäller allt vårat extraarbete så blir jag förbannad när jag ser att det är på oss ordinarie det oftast står och faller ifall boendet skall fungera och inte stå obemannat (vilket givetvis inte får ske!!!!).


Det är när situationer som dessa uppstår, och som dessutom inte blir lösta, som min löpning/träning räddar mig.
Jag skulle inte orka om jag inte fick ladda mina batterier med att träna.
Varje dag på gymmet eller ute på "spåret" får mig att orka en dag till, trots att jag är så trött.
Endorfinpåslaget är skyhögt vid varje pass och jag känner mig näst intill euforisk.


Nä, nu är det dags att fixa sig i ordning och packa nattväskan så man är redo när klockan slår 😀

Ha en fortsatt trevlig afton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar