Summa sidvisningar

tisdag 15 maj 2018

Instängd.....


Äntligen har vintern släppt sitt grepp, även om Norrbotten, och dagstempen stiger till +25C (minst) varje dag.
Med denna värme så kommer även snösmältningen efter den enorma mängd snö som vintern bjöd på, som blir till vatten, och som just nu översvämmar hela vår kommun.

Det är svårt att ta sig fram i en stor del av staden, cykelbanorna ligger under vatten och likaså många bilvägar.
Detta i sin tur gör att mina löparrundor blir på samma slinga varje gång, en slinga som hela tiden har varit snustorr.
Detta gör att jag känner mig instängd i min egen stad då jag inte kan välja vart jag vill ta mig fram.
Ett I-landsproblem, jag vet!!!!
Men för mig så sätter denna "obefintliga valmöjlighet" käppar i hjulen.


Nu verkar det ju iaf som att vattnet är på väg att sjunka undan, men man ska nog inte ropa hej ännu.
För efter översvämningarna så bör man nog vara aktsam för undermineringarna 😔




För övrigt så är livet fortfarande lite kaotiskt.
Strulet på jobbet fortsätter, men det är ju sekretessbelagt så därför kan jag inte säga något om det.

Tack och lov så mår jag personligen mkt bättre sen jag övergick till att bara jobba natt.
Min hjärtklappning är helt borta och jag känner mig mkt lugnare och mer harmonisk.....så länge det nu varar!?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar